Rok szkolny 2024/2025
-
Serdecznie zapraszamy Przedszkola m.st. Warszawy do udziału w XII Edycji Warszawskiego Projektu Edukacyjnego „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK - BEZPIECZNYM UCZNIEM”, organizowanego przez Przedszkole nr 264 „Pluszowego Misia” w Warszawie.
Poniżej regulamin projektu wraz z załącznikami.
Projekt Edukacyjny Bezpieczny Przedszkolak Bezpiecznym Uczniem
-
W ramach XX edycji Programu Warszawskie Inicjatywy Edukacyjne dofinansowanie otrzymały dwa projekty:
- Przedszkolaki z Pluszowego Misia przyjaciółmi zwierząt - projekt realizowany w grupach najmłodszych ( 3 latki) w terminie od 3 marca do 13 czerwca 2025r.
Projekt dotyczy działań proekologicznych związanych z ochroną praw zwierząt. Jego celem jest zwiększenie świadomości dzieci w zakresie szacunku do zwierząt, jako istot żywych, odczuwających, a także posiadających swoje prawa.
- Przedszkolaki w Przedszkolu nr 264 Pluszowego Misia - wiedzą, że edukacja klimatyczna to ważna rzecz - projekt realizowany w grupach najstarszych (6 latki) w terminie od 1 marca do 15 maja 2025r.
Projekt dotyczy działań proekologicznych związanych z ochroną klimatu. Jego celem jest zwiększenie świadomości ekologicznej u dzieci, kształtowanie odpowiedzialności za środowisko od najmłodszych lat.
-
Warsztaty edukacyjne „Labo Odkrywcy ” odbywają się raz w miesiącu w każdej grupie wiekowej i trwają około 30 min. Warsztaty są prowadzone w formie pokazu. Terminy warsztatów zamieszczone są w Kalendarzu.
W trakcie zajęć dzieci odkrywają fascynujący świat chemii i fizyki. Poznają ciekawe i barwne eksperymenty, oraz podstawowe zjawiska, które sprawiają, że nasz świat wygląda i funkcjonuje w sposób, jaki codziennie obserwują. Dowiadują się m.in. dlaczego pada deszcz, jak powstaje tęcza, czy jak działa parowóz. Tworzą tez chemiczną stację pogody. Oczywiście będzie tez czas na wybuchy wulkanu, czy gejzer. Dzieci poznają również zasady ich działania. Na naszych zajęciach dzieci uczą się bawiąc.
Program powstał przy współpracy chemików i nauczycieli nauczania początkowego, co powoduje, ze jest on dostosowany do dzieci w wieku przedszkolnym. Program jest 4 letni. Tak aby dziecko, które zaczyna edukację przedszkolną co miesiąc przez cztery lata poznawało inny temat.Na zajęciach Labo Odkrywcy dzieci poznają świat 4 zmysłami (wzrokiem, słuchem, dotykiem i węchem). Taki sposób zdobywania wiedzy jest skuteczny na tym pierwszym etapie nauki.
-
W obecnym roku szkolnym włączyliśmy się po raz kolejny do projektu czytelniczego, którego autorem jest Grupa Mac S.A..
W ramach projektu miś maskotka odbywa czytelniczą podróż po domach przedszkolaków.
RAZEM Z MISIEM PRZEDSZKOLE REALIZUJE KIERUNEK POLITYKI MEIN:
1) wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny – rozwijanie czytelnictwa przez przedszkole we współpracy z rodzicami tj. zachęcanie do czytania w domu misiowi;
2) wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro; kształtowanie właściwych postaw szlachetności, zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie – codzienne czytanie dzieciom, poszukiwanie w/w postaw w utworach literackich;
3) podnoszenie jakości edukacji poprzez działania uwzględniające zróżnicowane potrzeby rozwojowe i edukacyjne wszystkich uczniów – dobór literatury do wieku, możliwości i potrzeb dzieci;
4) działanie na rzecz poznawania polskiej kultury – prezentacja polskiej literatury dzieciom;
ROZWIJANIE CZYTELNICTWA:
1) codzienne czytanie dzieciom w towarzystwie Małego Misia – przewodnika dzieci po świecie literatury,
2) zachęcanie rodziców przedszkolaków do czytania dzieciom,
3) prowadzenie dzienniczka,
4) stworzenie kącika książki z pozycjami książkowymi na temat,
5) wykonanie zakładek do książek wg projektu Karoliny Ząbczyk
Projekt realizowany jest od 1 listopada 2024r. do 30 czerwca 2025r.
-
Autorem ogólnopolskiego projektu jest: Anna Świć (Kodowanie na dywanie)
Organizator programu: Fundacja Rozwoju Edukacji Cyfrowej, wsparcia udziela marka Edu-Sense
Cele ogólne:
- Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów kodowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna)
- Nauka przez zabawę
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań
- Wychowanie do wrażliwości na prawdę i dobro
- Rozwijanie postawy odpowiedzialności za środowisko naturalne
-
Program „Skąd się biorą produkty ekologiczne?” został opracowany wspólnie z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi i jest skierowany do dzieci 5-6 letnich.
Celem programu jest zwiększanie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Główne założenie programu:
- zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologiczne,
- kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych,
- propagowanie zdrowego stylu życia,
- zwiększanie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno-zdrowotnych.
Zajęcia w programie „Skąd się biorą produkty ekologiczne” realizowane są poprzez wykorzystanie dedykowanej dzieciom publikacji i filmu animowanego „Skąd się biorą produkty ekologiczne”, jak również opracowanego scenariusza zajęć dla nauczycieli i lekcji pokazowej. Uczestnicy programu zrealizują zajęcia edukacyjne, podczas których nauczą się skąd się biorą produkty ekologiczne, dlaczego warto je wybierać, jakie są zalecenia zdrowego stylu życia oraz jak przestrzegać zasad higieny.
-
Kalendarz Świąt nietypowych to propozycja – Nie TYLKO DLA DZIECI - do celebrowania nietypowych chwil, zdarzeń, miejsc, relacji.
Udział w projekcie to innowacyjne podejście do przygotowywania formy zajęć, uatrakcyjnienie pracy z dziećmi, zaangażowanie przedszkolaków we wspólne przygotowania ciekawych i nietypowych zajęć oraz zabawną formę świętowania. Obchodząc różne nietypowe święta rozwijamy u dzieci kreatywność, ale także empatię, szacunek wobec otoczenia, uwrażliwiamy dzieci na różne potrzeby zwierząt a także wzmacniamy w nich samych poczucie własnej wartości. Dzieci mają możliwość otworzyć się na nowe możliwości wyrazu, opanowania stanów emocjonalnych poprzez kreatywne ćwiczenia, poczucie przynależności do grupy, śmiech i dobrą zabawę.
W tym projekcie nauczyciel jest przewodnikiem dziecka w aktywizowaniu myślenia, rozwijaniu twórczości, kreatywności. Pobudza sferę emocjonalną
-
Projekt edukacyjny promujący zdrowe nawyki żywieniowe
W ramach realizacji projektu będziemy podejmować różnorodne aktywności promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Chcemy kształtować u dzieci już od najmłodszych lat kulturę spożywania zdrowych posiłków, w których będą królowały warzywa.
Cele projektu
- promowanie zdrowych nawyków żywieniowych;
- zachęcanie do spożywania zróżnicowanych potraw, bogatych w warzywa;
- stwarzanie okazji do poznawania nowych smaków;
- oswajanie z wyglądem warzyw i zapoznanie z ich wartościami odżywczymi;
- wdrażanie do samodzielnego komponowania posiłków i robienia prostych potraw według przepisów kulinarnych
-
Program Mali Wielcy Odkrywcy to program którego organizatorem jest Fundacja PGNIG im. Ignacego Łukasiewicza oraz Grupa Orlen.
Obecna IV edycja trwa od 17 września 2024r. do 31 maja 2025r.
Celem programu jest propagowanie edukacji przez zachęcanie dzieci do przeprowadzania doświadczeń. Opiera się na aktywizowaniu podopiecznych, stwarzaniu im warunków do samodzielnego poznawania świata. Celem jest zainteresowanie dzieci nauką, rozbudzenie chęci do poznawania otoczeni i zjawisk zachodzących w przyrodzie. Zajęcia w poszczególnych blokach tematycznych opierają się na eksperymentach, doświadczeniach i praktycznych obserwacjach.
-
Program „Moje miasto bez elektrośmieci” powstał w roku 2011 z inicjatywy ElektroEko. Program ma na celu szeroko pojętą edukację dzieci i ich rodzin z zakresu prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym oraz ze zużytymi bateriami.
Cele programu:
1. Podnoszenie świadomości społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem rodzin i dzieci, w zakresie prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym.
2. Zachęcenie do oddawania elektrośmieci oraz zużytych baterii do punktów zbierania lub innych miejsc wyspecjalizowanych do ich odbioru.
3. Budowanie wartości recyklingu zużytych sprzętów jako elementu niezbędnego w procesie ochrony środowiska naturalnego.
-
Celem ogólnopolskiej kampanii "Mamo, Tato wole wodę" jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie dziecka oraz kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych. Założeniem kampanii jest edukacja dzieci w wieku 3 – 6 lat i ich rodziców na temat konieczności regularnego picia wody i jej znaczenia dla organizmu oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych wśród najmłodszych.
Kampania „Mamo, tato, wolę wodę!” została zainicjowana przez Żywiec Zdrój w 2009 roku.
W ramach programu "Mamo, Tato wolę wodę" dzieci poznają zasady zdrowego odżywiania, poznają właściwości wody oraz możliwości jej zastosowania w życiu codziennym, przyrodzie czy przemyśle.
-
Projekt był realizowany w miesiącu październiku. W ramach projektu odbył się cykl zajęć poświęconych poznaniu idei, historii, symboli Igrzysk, dyscyplin. Dzieci stworzyły Olimpijski Kodeks Uczciwej Rywalizacji, wzięły udział w mini Igrzyskach Olimpijskich – „Trójbój olimpijski” oraz w ceremonii medalowej, stworzyły grupowy plakat z symbolem Igrzysk Olimpijskich, wzięły udział w quizie na temat Igrzysk utrwalającym i poszerzającym wiadomości.
Cele projektu:
- popularyzacja praw dziecka w edukacji przedszkolnej,
- dostarczanie dzieciom okazji do świętowania, zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem,
- rozwijanie sprawności ruchowej dzieci i zainteresowania różnymi dziedzinami sportowymi,
- promowanie zdrowego stylu życia,
- kultywowanie historii i tradycji polskiego sportu,
- promowanie kultury pokoju,
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, taniec, śpiew oraz sztuki plastyczne,
- kształtowanie kompetencji społecznych oraz postaw patriotycznych,
- budowanie więzi ze środowiskiem lokalnym.
„Najważniejszą rzeczą w igrzyskach olimpijskich jest nie zwyciężyć, ale wziąć w nich udział, podobnie jak w życiu nie jest ważne triumfować, ale zmagać się z organizmem” – Pierr’a de Coubertin