Specjaliści w naszym przedszkolu Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Przedszkole nr 264 "Pluszowego Misia" w Warszawie

PEDAGOG SPECJALNY  - p. Magdalena Trzeciak

Godziny pracy:

poniedziałek - 12.00 - 16.00

wtorek 13.00- 17.00

czwartek - 13.00 - 17.00

Zadania pedagoga specjalnego:

  • rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola oraz zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i ich uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie w życiu przedszkola we współpracy z nauczycielami;
  • rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;
  • wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem;
  • dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych;
  • prowadzenie indywidualnych i zespołowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli zgodnie z potrzebami;
  • współpraca, w zależności od potrzeb z innymi podmiotami, o których mowa w przepisach o organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • przedstawianie Radzie Pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola mającego na celu podnoszenie jakości edukacji włączającej;
  • określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.

 

LOGOPEDA - p. Małgorzata Kozak

Godziny pracy:

poniedziałek - wtorek - 13.00 - 17.00

środa - 10.00 - 17.00

czwartek - 10.00 - 16.00

piątek - 10.00 - 13.00

Zadania logopedy:

  • przeprowadzanie badań przesiewowych dzieci, kwalifikowanie do zajęć logopedycznych;
  • przeprowadzanie diagnozy wstępnej oraz weryfikującej;
  • prowadzenie terapii logopedycznej zaburzeń mowy i wad wymowy poprzez prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową wymowę oraz poprawiające sprawność aparatu artykulacyjnego;
  • usuwanie nieprawidłowych odruchów wpływających na rozwój mowy i jakość wypowiedzi;
  • kształtowanie prawidłowych funkcji w obrębie aparatu artykulacyjnego (połykanie, żucie, gryzienie);
  • rozwjanie kompetencji językowych i komunikacyjnych
  • usprawnianie lub doskonalenia percepcji słuchowej /słuch fonematyczny/;
  • stymulowanie rozwoju poznawczo - językowego oraz prowadzenie ćwiczeń poprawiających koncentrację uwagi;
  • opracowywanie dokumentacji / informacji o funcjonowaniu dziecka na zajęciach logopedycznych
  • udział w pracach zespołu ds. IPET (opracowywanie terapii, wskazówek do pracy dla nauczycieli i rodziców);
  • udzielanie porad i konsultacji dla rodziców, nauczycieli oraz innych specjalistów.

Konsultacje indywidualne i rozmowy telefoniczne z logopedą są możliwe po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby w sekretariacie przedszkola i umówieniu się na dogodny termin.

 

PSYCHOLOG oddelegowany z Poradni - p. Marta Jarecka - Sadowska

Godziny pracy:

poniedziałek - 8.00 - 12.00

Dyżur w Poradni Psychologiczno - Pegagogicznej nr 17 przy ul. Żegańskiej 1A

Kontakt telefoniczny w celu umówienia na spotkanie w Poradni : 22 277 20 00

 

PSYCHOLOG zatrudniony przez Przedszkole - p. Magdalena Stanisławiuk

Godziny pracy:

poniedziałek - 13.30 - 17.30

piątek - 8.30 - 16.00

Zadania psychologa:

  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci/uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
  • diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych, stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;
  • udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
  • podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci;
  • minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym;
  • inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
  • wspieranie nauczycieli i rodziców w ustaleniu przyczyn niepowodzeń w przedszkolu, problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczenia dla pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola;
  • prowadzenie zespołowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz porady i konsultacje dla rodziców i nauczycieli zgodnie z potrzebami w danym roku szkolnym.
  •  sporządzanie półrocznych sprawozdań z realizacji swoich zadań oraz wniosków do
     dalszej pracy.