Specjaliści w naszym przedszkolu
PEDAGOG SPECJALNY - p. Magdalena Trzeciak
Godziny pracy:
poniedziałek - 12.00 - 16.00
wtorek 13.00- 17.00
czwartek - 13.00 - 17.00
Zadania pedagoga specjalnego:
- rekomendowanie dyrektorowi działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa dzieci w życiu przedszkola oraz zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i ich uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie w życiu przedszkola we współpracy z nauczycielami;
- rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;
- wspieranie nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem;
- dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych;
- prowadzenie indywidualnych i zespołowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz porad i konsultacji dla rodziców i nauczycieli zgodnie z potrzebami;
- współpraca, w zależności od potrzeb z innymi podmiotami, o których mowa w przepisach o organizacji i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
- przedstawianie Radzie Pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli przedszkola mającego na celu podnoszenie jakości edukacji włączającej;
- określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.
LOGOPEDA - p. Małgorzata Kozak
Godziny pracy:
poniedziałek - wtorek - 13.00 - 17.00
środa - 10.00 - 17.00
czwartek - 10.00 - 16.00
piątek - 10.00 - 13.00
Zadania logopedy:
- przeprowadzanie badań przesiewowych dzieci, kwalifikowanie do zajęć logopedycznych;
- przeprowadzanie diagnozy wstępnej oraz weryfikującej;
- prowadzenie terapii logopedycznej zaburzeń mowy i wad wymowy poprzez prowadzenie ćwiczeń kształtujących prawidłową wymowę oraz poprawiające sprawność aparatu artykulacyjnego;
- usuwanie nieprawidłowych odruchów wpływających na rozwój mowy i jakość wypowiedzi;
- kształtowanie prawidłowych funkcji w obrębie aparatu artykulacyjnego (połykanie, żucie, gryzienie);
- rozwjanie kompetencji językowych i komunikacyjnych
- usprawnianie lub doskonalenia percepcji słuchowej /słuch fonematyczny/;
- stymulowanie rozwoju poznawczo - językowego oraz prowadzenie ćwiczeń poprawiających koncentrację uwagi;
- opracowywanie dokumentacji / informacji o funcjonowaniu dziecka na zajęciach logopedycznych
- udział w pracach zespołu ds. IPET (opracowywanie terapii, wskazówek do pracy dla nauczycieli i rodziców);
- udzielanie porad i konsultacji dla rodziców, nauczycieli oraz innych specjalistów.
Konsultacje indywidualne i rozmowy telefoniczne z logopedą są możliwe po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby w sekretariacie przedszkola i umówieniu się na dogodny termin.
PSYCHOLOG oddelegowany z Poradni - p. Marta Jarecka - Sadowska
Godziny pracy:
poniedziałek - 8.00 - 12.00
Dyżur w Poradni Psychologiczno - Pegagogicznej nr 17 przy ul. Żegańskiej 1A
Kontakt telefoniczny w celu umówienia na spotkanie w Poradni : 22 277 20 00
PSYCHOLOG zatrudniony przez Przedszkole - p. Magdalena Stanisławiuk
Godziny pracy:
poniedziałek - 13.30 - 17.30
piątek - 8.30 - 16.00
Zadania psychologa:
- prowadzenie badań i działań diagnostycznych dzieci, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień dzieci/uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu dzieci, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
- diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu w celu rozwiązywania problemów wychowawczych, stanowiących barierę i ograniczających aktywne i pełne uczestnictwo dziecka w życiu przedszkola;
- udzielanie dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci;
- minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku przedszkolnym;
- inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- wspieranie nauczycieli i rodziców w ustaleniu przyczyn niepowodzeń w przedszkolu, problemów wychowawczych stanowiących barierę i ograniczenia dla pełnego uczestnictwa w życiu przedszkola;
- prowadzenie zespołowych zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz porady i konsultacje dla rodziców i nauczycieli zgodnie z potrzebami w danym roku szkolnym.
- sporządzanie półrocznych sprawozdań z realizacji swoich zadań oraz wniosków do
dalszej pracy.